December

Lördag, andra advent imorgon och December är här! Har svårt att förstå vart detta år har tagit vägen. Men nu laddar vi upp inför jul och jag känner mig riktigt taggad på julen detta år. Vi firar hemma hos oss i år så får alla som vill komma hit, känns enklast så på något vis.
Jag är faktiskt redan klar med alla julklappar vilket känns jätteskönt. Har de tre sista klapparna att slå in bara men sen är jag helt färdig.

Den 28 december åker jag och Elvira till Italien tillsammans med min pappa för att hälsa på släkten där nere. Har inte varit där på 12 år så det ska bli jätteroligt att få träffa familjen. Ska också bli roligt att gåva Elvira vart morfar är uppväxt. Och fär att inte prata om all god mat. Vi blir kvar en vecka och firar därmed nyårsafton där nere. Jag och Jimmy har aldrig spenderat nyårsafton utan varandra sen vi träffades för 8 år sedan, så det blir något nytt. Känns lite tufft att vara utan Leah en vecka men hon kommer ha det bra tillsammans Jimmy.


Har VAB:at tors-fre denna vecka eftersom de ringde hem Elvira från skolan i onsdags då hon kräktes. Har därför haft båda hemma men ingen annan har blivit sjuk så jag vete sjutton vad det var hon åkte på. Hade det varit vinterkräksjukan borde ju resten också insjuknat, men vi kanske bara hade tur helt enkelt.



Vi passade på att baka saffransbullar med vit choklad respektive mandelmassa igår för att få tiden att gå. Så mumsigt!
Idag kommer Alexandra och barnen hit och myser. Lek i parken och bullar och varm choklad låter lockande, men vi får se hur det blir.

Vardag | |
Upp