Lågenergi

Haha! Nu sover hon minsann i min famn den lilla skruttungen. Mycket nöjd mamma som får bebisgosa och vara nära.

Jag är själv helt slut idag. Tänker ta en dusch och sen lägga mig och läsa en stund. Orkar inte hålla ögonen öppna... 
Idag började kurs nr. 2 denna termin, Medicinsk vetenskap på 15 hp. Dagen började med introduktion och sen kastade vi oss in i en fördjupning om cellen.
Den här delen är så himla spännande, mycket kemi vilket jag älskar och massa härlig fakta om kroppen. Alla organ /muskler och ben ska nötas in under denna kurs och jag ser verkligen fram emot det. 

Mitt enda problem är att jag liksom inte får energin att räcka till. Efter en dag med föreläsningar och arbetsuppgifter är jag så slut så jag orkar ingenting när jag kommer hem. Känns hemsk att vara en tråkig mamma, och fru också för den delen. Förhoppningsvis lär jag mig att använda energin sparsamt så jag överlever hela dagarna, både i skolan och hemma.



Jimmy har varit hemma och vabat idag då Elvira hade ont i magen imorse. De hade bara myst och tittat på film och spelat spel hela dagen.
Leah har dock varit på dagis och det hade gått hur bra som helst! Var lite orolig att hon skulle blo ängslig när hon inte hade Elvira där men hon hade varit superglad och röjt runt med de andra barnen hela dagen.
| |
Upp