Barnrum

Har nyligen lagt Leah i sängen som numera är en stor tjej och inte vill somna i mammas famn längre. De senaste dagarna har hon druckit välling i min famn och sedan gosat ner sig på sidan bredvid mig i fotöljen jag brukar sitta i, i hennes rum. Men idag höll hon på och ormade sig så mycket så jag fick liksom inte plats. Satte mig på golvet nedanför och hon somnade nöjt.
Funderar på om det inte vore en bra idé att byta till växasäng ändå så hon har mer plats att röra sig. Hon sover dåligt i spjälsängen eftersom hon allra helst vill sova på tvären, och det får inte riktigt plats i spjälsängen. Hon bara slår i och fastnar och vaknar arg. 

Det är nämligen så att Elvira fyller 5 år om bara ett par veckor och hon kommer då att få en alldeles ny stor säng. Vi var på Ikea förra helgen och vi alla tre blev helt förälskade i sängen. 


Denna skulle vara perfekt i hennes lilla rum för att frigöra lite mer golvyta. Hon har alldeles för mycket saker där inne just nu vilket gör det svårt att hålla ordning och svårt att få plats att verkligen leka.
Är lite orolig över hur hon ska klara av stegen och sådär om hon behöver gå upp och kissa på natten eller så bara.

Vi får väl se om det blir så att det blir denna som får monteras upp eller om vi hittar något annat alternativ. 
| |
Upp