Att ta tag i problemen....

Hade en riktigt tuff dag igår.
Söndagens prat med min käre make rörde upp en hel del gamla känslor som jag hade svårt att skaka av mig. Sov därmed dåligt och vaknade på helt fel sida. Tålamodet var nere på noll och det blev såklart tjafs med barnen för att komma iväg. Gick med gråten i halsgropen hela dagen.
Ringde min livscoach, bokade tid senare i veckan och bad om att få ha enbart Elvira ledig från dagis på onsdag. Vi ska ha lite tid bara hon och jag på naturhistoriska är tanken. Tänkte skämma bort henne med lunch och kanske även Cosmonova om hon inte är för liten för det.
Bara att ha tagit tag i det här gjorde att det kändes mycket bättre. 
Bestämde mig för att inte bry mig om att plugga hemma denna vecka utan ta en vecka med familjen. Känns som rätt beslut just nu även om det blir tufft inför tentan. 



| |
Upp