Julstök

Tänkte att jag skulle titta in här mitt i julstöket. Var ett tag sen sist. Har haft fullt upp mig skola, jobb och barn. Har jag sagt att jag har börjat jobba?  Inom hemtjänsten. Funkar riktigt bra faktiskt. Lite knepigt att få ihop tid till allt men det blir nog bra.

Tyvärr har vi legat magsjuka den senaste veckan och julstöket har kommit lite på efterkälken. Ser ut som ett helvete här efter två magsjuka föräldrar och två magsjuka barn. Städningen har liksom kommit lite i sista hand. Men nu börjar vi friska på oss,  Leah har dock blivit förkyld i samma veva och har feber och är riktigt hängig. Hoppas verkligen hon mår bättre tills på torsdag så vi kan fira med släkten som planerat.
Alla kommer hit på jul och för första gången på länge ser jag faktiskt riktigt mycket fram emot julen. Revbensspjällen förkokar just nu på spisen, imorgon ska jag göra klart skinkan och lite enkelt julgodis och förbereda efterrätten. Blir lite otraditionellt med creme bruleé. Enkelt och gott! 


Jimmy och Elvira är på klättringen och Leah har somnat så jag ska väl passa på att städa undan här hemma....suck! 
| |
Upp