En obduktion

Ni vet den här när livet känns lite segt och tråkigt och man vill att det ska hända något och så plötsligt slår allt ner och det händer tusen grejer? Lite så känns det just nu. Egentligen mest småsaker men har ändå den där uppe i varv känslan som gör mig lite stressad. Jag kan ha en tendens att bli stressad utan att riktigt va orsaken, vilket är sjukt frustrerat.

Idag blir det S-HLR träning på Danderyd och sedan fortsatt plugg inför fredagens tenta. Sen fullspäckad helg innan det är dags för att ladda om inför nästa torsdags tenta.
Och efter det så är det praktik som gäller. Fick mitt schema igår och är otroligt tacksam över det. Slapp alla helger och jobbar bara två kvällar i veckan. Så himla skönt med lite mjukstart.

Gårdagen spenderades för övrigt på patologen på KS. Vi var inbjudna dit på ett studiebesök för att få se hur en obduktion gick till. Det är bland det häftigaste, äckligaste och konstigaste jag någonsin gjort om jag ska vara helt ärlig. Men så himla lärorikt att faktiskt få se hela anatomin på ett mer realistiskt sätt.
Tror dock att jag blir vegetarian ett tag framöver 😅

Vardag | |
Upp