Podcast

Vanligtvis har jag varken tid eller prioriterar att läsa böcker, lyssna på poddar eller ens radio för den delen men när jag står och jobbar dagarna i ända så hinner jag helt plötsligt det. Efter att ha lyssnat igenom typ hela Spotify innan lunch igår så gav jag mig in i poddarnas skrämmande värld. Jag hade aldrig lyssnat på en podd...förens igår...

Pampers barnvagnspromenader! Vilken podd! Vilken otroligt härlig människa Louise Hallin verkar vara! Tove Norström också för den delen!
Men det är verkligen befriande att lyssna när Louise pratar om uppfostran och vardagssituationer. Som förälder lyssnar man väldigt mycket på vad andra tänker och tycker , framförallt "experter". Ofta pratar dessa experter på invecklade sätt och har alltid en underton av att tamefan allt man gör är fel (känns det som).
Men när Louise pratar är det liksom befriande att höra att barn är trotsiga, man får bli arg och det är okej att strunta i att borsta tänderna ibland. Hon känns så himla jordnära och lugn i sin expertis. Helt plötsligt kände jag mig som en inte fullt så tokig  förälder som gör så gott jag kan och faktiskt bemöter mitt barn på helt okej sätt. Det är okej att barn inte sover, det är okej att barn inte äter allt och att de får raseriutbrott.
ALLT ÄR OKEJ !

Mitt tips: lyssna på denna podd! Helt fantastiskt tycker jag!
| |
Upp