När är det dags?

När Elvira var liten bodde vi så trångt att det inte fanns möjlighet att byta ut hennes växasäng mot en större förrens vi flyttade så hon hann bli 5 innan hon fick loftsängen hon har idag.
Jag funderar dock på när vi ska byta ut Leahs säng, hon klarar sig egentligen med den men jag är måttligt imponerad av att trycka ner mig i hennes 80x120 säng varje kväll vid nattning och att hon alltid hamnar mitt emellan oss varje natt. Hon är bara 2,5 men jag tänker att om vi köper en stor säng så skulle jag faktiskt kunna gå in och lägga mig med henne när hon vaknar istället för att hon ska komma till oss.
Min enda oro är att ska rulla ut på nätterna. Hon har en tendens att sova åt både det ena och det andra hållet. Å andra sidan så har hennes säng idag bara en liten upphöjd kant vid huvudänden. Den sängen har hon ramlat ur en gång sedan hon fick den för ett år sedan så det kanske inte är någon fara. Men om hon ramlar blir det ett högre fall än från den sängen hon har nu.

Vid vilken ålder har ni bytt till "stor" säng åt era barn?


Lite sugen på denna IKEA Brimnes i sånt fall som både har förvaring och går att dra ut om vi får gäster eller om hon helt enkelt vill ha större säng i framtiden.

 
 
Leah, Vardag | |
Upp