Äntligen!

Så jäkla stolt, nöjd och glad!

Jag har ganska länge sagt att det är dags att sluta amma. Men det har liksom aldrig blivit av riktigt. MEN! I måndags bestämde jag mig och planerade för att sluta amma tisdag natt. Köpte på mig välling och matade in mindsetet att amningen nu var över. Och se på fan! 
Leah ammade sig till sömns igår kväll. När hon sedan vaknade 22.30 så började kampen. Först var hon bara ledsen...Det övergick så småningom i ilska. Hon var så arg! Puttade bort mig,  slog bort vällingflaskan och protesterade högljutt. Men efter ca. 1 h så somnade hon i min famn medan jag sjöng och vaggade. 
Hon vaknade 2-3 gånger till och blev arg för att jag ville ge henne välling men somnade om ganska  fort. 05.30 vaknade hon igen och då gick vi upp och värmde välling. Lite skeptisk var hon men drack ändå  hela 120 ml. 

Nu är hon även nattad utan tutten. 150 ml välling och nu sover hon sött i min famn med nappen  (!) i munnen. Måste nog ta och köpa en sån där större napp från 6 månader. Vi hade bara bebisnappar hemma men det verkar ju duga.
Enda nackdelen: mina bröst är sprängfyllda och gör såå ont!





 Igår fick vi nycklarna till nya lägenheten och vi håller på att måla och tapetsera för fullt så vi kan flytta in på riktigt på lördag! Berättar mer om lägenhet och visar bilder sen.

Leah | |
#1 - - Suz :

duktig mamma och duktig "bebis"! ❤️ puss på er!

Upp