Sista inlägget...

Kära blogg... Jag har efter mycket om och men bestämt mig för att lägga ner bloggen. Känns jäkligt sorgligt måste jag säga, men vafan. Jag har varken tid eller lust. Jag har knappt något att skriva om och det är så sällan jag uppdaterar så det är inte många läsare kvar. Jag måste dock tacka er trogna läsare som ställt upp, kommit med tips och råd eller bara lyssnat.



Bloggen kommer att finnas kvar, vill inte radera allting och förlora alla inlägg. Det är så kul att sitta och läsa gamla inlägg, saker från graviditeten jag inte kommer ihåg och liknande. Sådant vill jag inte förlora.
Men jag funderar då på att lösenordsskydda bloggen.

Ni kommer ju fortfarande kunna läsa om våra liv på Jimmys blogg. Och vem vet, kanske börjar jag blogga igen om ett tag när det finns mer tid och lust.

Elvira är nu 6 ½ månad gammal. Hon sitter själv och har gjort det i ca en månad, hon äter för fullt och ammas bara på natten. Hon äter gröt till frukost och "middag" och sen puré till lunch. Mellan målen får hon fruktpuré och hon har även börjat få smörgåsrån eller majskrokar. Hon älskar att få äta själv.
Hon är en glad och sprallig tjej med ett mycket hett temperament. Jag älskar det där barnet mer än allt annat. Hon förgyller min dag och lyser upp mitt liv. Som jag sagt så många gånger - för henne gör jag det tusen gånger om.
Jag ångrar inte vårat val för en sekund! Jag är 17 år, mamma till världens finaste dotter och bor i en bostadsrätt med min fästman. Vi växte upp snabbt, men jag ångrar ingenting. Jag stormtrivs med livet och känner mig så jäkla lyckligt lottad. Jag undrar minsann vad jag gjort för att förtjäna detta underbara liv.







Jag har ju ganska nyligen börjat plugga på distans och mina första arbeten är inskickade. Det funkar bra, även om det inte alltid är hel lätt att plugga med barn.

Mitt mål nu är att gå ut skolan och ta hand om Elvira. Om ett par år kanske hon till och med får ett litet syskon? Vem vet vad framtiden har att erbjuda. Tiden går så fort, för 6½ månad sen låg det där lilla livet i min mage och vi undrade vad det var för liten krabat. för 16 månader sen visste vi inte ens att vi skulle bli föräldrar.
Och här är vi idag...





Ta vara på tiden ni har och gör det bästa av den!

Carpe diem
Elvira 1-2 år | |
#1 - - matilda:

Hon måste vara världens sötaste! Vi får ses snart. Kram

#2 - - ofelia:

Det är jätte sorligt att du inte ska skriva mer här på din blogg men din blogg är ändå jätte bra:) :( men du har en son fin familj och din lilla söta Dotter Elvira är sååååå himla söt man vill bara äta upp henne !!!ta hand om er:)) <3

#3 - - Cimarosa - 16 år och mamma till Elvira:

Älskade dotter du kan inte lägga ner nu när mormor har kommit underfund om hur det funkar. Jag kollar ju bilder på min lilla älskling när det känns tomt.

Snyft och hej då bloggen.



¨Momma

#4 - - Karin Mamma till3:

Hej!

Synd att du läger ner en sådan bra o fin blogg.

Ta hand om er!



Kram

Upp