Uppmuntran

Vill tacka för alla fina kommentarer och uppmuntringar. Ni gör det faktiskt lite lättare, så skönt att få komma in på bloggen och tänka på annat en stund.
Jag känner mig ju så himla larvig. Jag vet att bebisen kommer komma ut till slut, på ett eller annat sätt. Men varför är jag såhär då?



Tänkte passa på att svara på en kommentar från Anonym.
Tanken är egentligen inte att vi ska filma förlossningen, jag vill liksom inte se alla delar. Men när vi ändå har en kamera så kommer vi absolut ta med den. Jag tycker det skulle vara så häftigt om man bara fick med första skriket och när bebisen kommer upp på bröstet på film. Dock ur ett "barnvänligt" perspektiv.

Lite trött på det här nu, värkarna är där men är väldigt oregelbundna. Varför är det såhär? Vad ska jag göra?

Nu ska jag nog äta något och sedan lägga mig i ett bad och försöka slappna av lite.
Kärlek till er gott folk

Graviditeterna | |
#1 - - Jessica:

Amdrea - du är såhär för att du nu har gått en fullgången graviditet, och man har liksom mer eller mindre ställt in sig på att någongång kring vecka 40 ska bebisen komma, och gör den inte det så blir man otålig som sjutton. Tyvärr är det så att de flesta graviditeter varar ca 42 veckor för en förstagångsföderska, trist men sant.

Ja, vad ska du göra? Du får försöka ta en timme, en dag i taget. Jag vet att det är jättesvårt, och man är less och vill bli av med den stora magen, men när du väl är igång med förlossningsarbetet, och när er bebis sen läggs upp på ditt bröst, så kommer du ha glömt all denna otåliga och ibland olidliga väntan! Har du packat BB-väskan?

#2 - - Jessica:

Glömde skriva om det här med att ev. filma förlossningen; GÖR DET!

Se till så att Jimmy är beredd med kameran när er bebis läggs upp på dig, vi gjorde det med Victoria, och den filmen är så viktig för mig idag! Det är något fantastiskt att ha, för hur det än är så glömmer man vissa grejer!

#3 - - angela:

kära du, med tanke på att det har hållt på så pass länge så tycker jag fortfarande att du ska åka in för koll och råd!

Du måste ju få nåt sätt som fungerar för dig så att du kan sova. det har varit länge nu som du inte har kunnat göra det så bra och bra sömn är AO för att orka med förlossningen sen.

Dom har kanske en tens maskin du kan låna hem?

Ring förlossningen och fråga om ni får komma nu i kväll (om de nu inte e så att ni är inne redan nu :-) )

Upp