Kanelbullar och tårar

Fortfarande ingen förlossning på g. Sovit förjävligt och känner mig helt mörbultat. Har i princip legat och gråtit hela dagen i ren förtvivlan. Värkarna har dock blivit mycket mycket svagare och ännu mer oregelbundna. Får se hur det blir inatt, blir till att testa ännu mer alvedon inatt och se hur det fungerar. Får jag inte sova ordentligt inatt får jag väl kontakta förlossningen för rådgivning. Måste ju få sova innan det sätter igång på riktigt. 3 nätter utan ordentlig sömn, inte något att rekommendera. Allt känns ju 10 gånger värre och minsta lilla gör att jag bryter ut i tårar.

Har en fråga till alla smarta människor där ute. Om det är så att slemproppen kommer i omgångar, hur länge kan det då hålla på? Hur mycket slempropp finns det liksom?

Min rygg tar livet av mig. Ska lägga mig i soffan och andas en stund, be Jimmy om lite massage kanske.



Ni glömmer väl inte att det är Kanelbullens dag idag? Jag har iaf tryckt i mig en stor bulle.
Så vad säger man? Grattis Kanelbullen, eller något.
Graviditeterna | |
#1 - - Anonym:

snälla kan du inte visa en sista gång din mage ! <3

#2 - - Johanna-mamma till Isabella:

Hej!

Tänkte försöka svara på din fråga. Slemmisen kan lossna i omgångar under flera dagars tid. Den kan även återbildas igen om den börjat lossna tidigt.

Förstår att det är väldigt jobbigt att vänta. Jag hade kraftiga förvärkar från vecka 37 nånting och åkte in till och med. Men snart kommer er lilla bebis till er. Lycka till!

#3 - - Jessica:

Ja, precis som Johanna skriver så kan slemproppen återbildas. Det vanliga är dock att förlossningen startar strax efter att proppen lossnat (barnmorskorna brukar säga mellan 1-7 dagar). Men, se det från den ljusa sidan; att den har lossnat betyder att livmoderhalsen börjar öppna sig! :))

Jag är inne och kollar flera gånger varje dag, blir nojjig när du inte har skrivit något...hehe.



Jag tycker absolut att du ska prata med din BM om att du inte får sömn! Det är jätteviktigt, när mitt vatten gick (mitt i natten), så hade vi inte sovit alls (vi satt uppe och kollade på film), och jag var halvt död när hon väl var ute. Det är inte bara sömnbristen innan som får en att bli helt slut, det är så extremt mycket känslostormar, och nervositet, och fysisk ansträngning, att man måste ha lite sömn i bagaget. Sen blir det ju ännu mindre sömn när bebisen föds, då ska man ju amma non-stop!? Jag tror fortfarande inte att jag är ikapp med mitt sömnkonto, och Victoria är 19 månader haha!



Hur tror du att ni kommer att göra när det sätter igång? Kommer Jimmy att skriva på sin blogg när ni åker in, och när bebisen är född?

#4 - - Felicia:

Hej Andrea!

Jag undrar när det var du fick reda på att du var gravid, var det då mensen inte kom eller var det tidigare?

Sen tänkte jag kolla om det var här jag läste att du hade gjort abort förut och därför du inte gjorde abort denna gång. Gjorde det ont om du gjorde det?



Kram / Orolig Felicia

Upp