F*@#&¤"

Jag är nojig och börjar tycka att det här är riktigt jobbigt, jag vet att den är där men det känns ändå så overkligt. Jag menar jag har inte sett den, hört den eller "känt" den. Jag vet att det är för tidigt alltihop, men hur ska man kunna inse att det är på riktigt när det inte är det än?
Tänk om den är död där inne, eller missbildad?

Jag menar, det är inte så jävla lätt att bara acceptera och förstå allt det här när man inte fått det svart på vitt. Jag vet ju i princip inte ens om den lever längre!

Jag hoppas att det bara är hormoner som spökar och gör att jag blir såhär. Men jag håller fan på att bli galen, tänk om något händer?
Jag vill höra hjärtljud eller se ultraljudsbilder eller något, bara för att förstå att det händer och att den inte är sjuk.

Jag behöver godis, ta hand om er!
Vardag | |
#1 - - Linda Holmström:

Hej vännen! Jag kännde precis likadant och vet exakt hur jobbigt det är. Tyvärr så kan man faktiskt inte riktigt föreställa sig eller förstå förrens bebisen ligger på din mage, knappt ens då. Lång tid efter förlossningen kommer overklighetskänslan tillbaka. Men jag lovar att oron över barnet lugnar sig efter ultraljudet och ungefär samtidigt kommer du att känna de första rörelserna! Du har så mycket att se framemot och att känna bebisen sparka är fantastiskt! Oron blir mindre de sista veckorna då du hela tiden kan känna att barnet sparkar och mår bra. Men även då kom oron ibland tillbaka till mig, om jag inte kännt någon spark på en dag så mådde jag jätte dåligt (ringde barnmorska flera gånger...). Jag tror att det bara är hälsosamt och hormonellt stök att man är så uppmärksam på kroppen under graviditeten. Stor Kram Linda

#2 - - Jessica:

Hej du,

Är helt ny läsare här, men hamnade på din pojkväns blogg av en slump, mestadels för att jag också är diabetiker.

Jag förstår hur du känner; jag har fått fyra barn, och den där känslan du beskriver är lika jobbig varje gång. När ska du på ultraljud? Det borde vara om en månad eller något va'?

Har du ingen tid innan dess till barnmorskan? För du är i v. 14 nu, och nu borde BM kunna höra hjärtljud (men det kan va svårt!), så be henne försöka.

Bebisen mår finfint ska du se, lycka till!

Upp