Vi börjar med Rånö...

Hej igen!

Ja ni, vart ska man börja nu då?
Allt har hänt känns det som, har nog inte haft en enda minut att bara sitta still.

Fredagen började tidigt, efter endast 2 timmars sömn var det dags att stiga upp kl 05.00 för att börja göra sig iordning.
Planen var att ta med Cajsa till en skärgårdsö för att sola, bada, ha lite picknick och umgås.
Tsm kom Erika, jag och Malin fram till att det fick bli Rånö. Det innebar att vi var tvungen att ta båten från Nynäshamn men det fick gå.
Så jag gick upp iaf, fixade pastasallad, fixade cheesecaken som Malin och jag slitit för att för att få ihop och gjorde iordning allting. Vid 05.45 kom Erica och Malin, då packade vi ner allting i kylväskan, jag packade badkläder, handukar och allt sånt. När allt var klart insåg jag att vi nu var sena för att hämta upp Cajsa, panik!
Vi fick springa till tunnelbanan, möta henne och sedan rusa mot tåget.
Väl framme på Stockholms Central fick hon sätta på sig ögonbindeln Malin tagit med sig och fick även sätta på sig cyklopet som vi lurat i henne att ta med sig.

Jag bjuder på en bild ^^
  Cajsa på Stockholms Central =)

Kl 06.52 kom tåget mot Västerhaninge, det hoppade vi på.
Trots den tidiga timmen så hade vi sjukt roligt. Cajsa pekade hej vilt på främmande människor och kom sedan med massa förlåt. Lite skoj.
Dessutom kollade alla snett på henne och trodde att hon skulle gifta sig, en kille erbjöd henne pengar ^^ och gubben i spärren frågade var det var för fel på henne, haha ja vilken upplevelse det var!
Väl framme i Västerhaninge fick vi springa till bussen som skulle ta oss till Nynäshamn.
Nu började alla bli sega och lite tråkiga. Efter en lång och tråkig busstur var vi äntligen framme vid båten iaf.
Då fick Cajsa äntligen ta av sig ögonbindeln och cyklopet. Hon blev lite förvånad när hon insåg att vi var i Nynäshamn.
Båten skulle avgå 9.10 så vi hade en timme på oss att slappna av, andas lite och äta lite frukost.
Sen var Utö Express redo att avgå, så vi gick ombord, köpte biljetter och åt lite glass.
Efter ett par stopp var vi framme vid Rånö. Där gick vi upp till kiosken, köpte en kortlek och jag fyllde på min mobil med pengar igen...
Sen begav vi oss mot Skutviken, där hittade vi ett mysigt ställe att ligga och sola på.
Vi ägnade oss åt att sola, äta, bada, skratta, prata och spela kort. Riktigt lyckad dag enligt mig!
Vid 14.45 tog vi båten hem.
Vi gick hem allihopa och vilade en stund sedan möttes vi hemma hos Malin och lagade middag.
Jag drog mig hem vid 21.00 och gick och la mig.
Men jag är nöjd och jag hoppas att ni andra också är det =)

      

1. Cajsa med sitt fina cyklop
2. Cajsa, Malin och Erica när vi väntar på att gå ombord på båten
3. Jag, Cajsa och Erica ombord på båten
4. Erica och Cajsa vid Skutviken
5. Erica tycker inte att vattnet är så varmt ^^
6. Malin handlade godis på kiosken


Jag hinner inte skriva om de andra dagarna just nu - jag måste iväg till Rotebro igen.
Men det är en bit på vägen iaf.
Hej så länge! 

, Livet före mig | |
Upp